Provozní doba MŠ 6,15 – 16,30
6.00 – 7.15 | scházení dětí v červené třídě a postupné rozcházení do tříd se svými učitelkami. |
7,15 – 8,45 | hry a činnosti dětí dle vlastní volby. Doba důležitá pro samostatný rozvoj a získání své role v kolektivu. Volná hra je zakončena úklidem hraček a tělovýchovnou chvilkou. |
8,45 – 9,00 | svačina. Děti se obsluhují samy. |
9,00 – 9,45 | řízená činnost je individuální, skupinová nebo frontální práce ve všech oblastech výchovy a vzdělávání. Odvíjí se od věku dětí a jejich zájmů. Naší hlavní snahou je, aby tyto činnosti měly co nejvíce charakter hry, aby se vyváženě střídaly rušné a klidné aktivity a aby při nich dostaly svůj prostor všechny děti. Aby byla zajištěna optimální péče, jsou obvykle 2x týdně přítomny obě učitelky už na řízenou činnost. |
9,45 – 11,45 | pobyt venku trávíme podle počasí a okolností buď na zahradě, nebo na blízkých hřištích, či jen tak na procházce. Samozřejmě se odvíjí od aktuálního počasí. Pokud prší, je hustá mlha nebo velký mráz, zůstáváme ve třídách. |
11,45 – 12,30 | oběd a příprava na odpočinek. Děti si oběd přináší samy, mohou ovlivnit množství jídla. Větší děti si po obědě čistí zuby. |
12,30 – 14,00 | odpolední odpočinek začíná pohádkou. Poté následuje čas usínání. Aby byla respektována individuální potřeba spánku, všichni odpočívají v klidu, dokud neusnou spavé děti. Mladší nespavci tráví dobu odpočinku na lehátku s hračkou. Starší děti mohou potichu vstát dříve a věnovat se klidným činnostem. (Aby to fungovalo, všichni musí plně dodržovat daná pravidla.) Pro předškoláky jsou určeny doplňkové aktivity (Veselá flétna, Barevný svět, Logohrátky, grafomotorická cvičení, angličtina, němčina). |
14,00 – 14,15 | svačina opět nabízí prostor pro zdokonalování sebeobsluhy a samostatnosti. |
14,15 – 16,30 | odpolední hry a činnosti dle výběru dětí. Při pěkném počasí pobyt na školní zahradě. |
Jednotlivé činnosti v denním režimu jsou poměrně pevné. Dětem jejich pravidelné dodržování přináší pocit bezpečí, jistoty a pohody. Časy jsou orientační, neboť reagují na konkrétní individuální možnosti a potřeby dětí.